Wednesday, January 7, 2009

JOURNEY TO MALACCA

Pada 25 Dis hari tu,aku,wife dan ayah aku ke melaka.kecuali mak aku yang tinggal kt ipoh sebab ada kenduri.dari ipoh ke melaka ambik masa 4 jam drive keta.fuhh!penat betul drive keta jauh2(dh lama x drive jauh2)hehehe.aku drive non stop.program kat melaka,semua adik beradik aku berkumpul di rembia kecuali abg sulung dan adik aku.di melaka juga,aku bawak ayah pergi berubat di tengkera.ayah kena minor stroke.alhamdu lillah,keadaan ayah beransur baik atas kehendak dan izinNYA yang maha kuasa.best jugak lepak di estet sime darby ni.sejuk bila pagi2 almaklumlah umah kat atas bukit.aku sempat juga bawa ayah pergi menziarah rumah kawan2 .seronok betul kawan2 ayah xpecially ayah dapat borak2 dengan kawan2.malam minggu,kita orang layan barbeque.pagi ahad,kito orang semua berjalan2 ke melaka.dari rembia,shoot terus ke zoo melaka.ramai juga manusia didalam zoo.binatang2 jangan cakaplah.hahaaha!last aku masuk zoo melaka tahun 2003.keadaan tak banyak berubah.tiba2 ari hujan pula,alhamdu lillah.so kito orang naik train je walaupun bile naik train ni,tak boleh nak lepak lama2 kat satu2 area,tapi bile time hujan macam ni,kenalah naik train.








lepas zoo kitaorang cadang ke bandar hilir,nak ke bangunan2 sejarah macam kota a famosa,bangunan merah dll.jalan pulak jem.tension gak.tak dapat nk snap photo.plan ke bandar hilir cancel,terus g eyes of melaka.kat situ,anak-anak sedara aku main permainan ala-ala fun fair gak.so aku layan gak lah.selesai semua tu,kitaorang terus balik umah abg aku di rembia.pagi isnin,aku balik ke ipoh semula bersama kenangan 5 hari di melaka.

No comments: