Tuesday, March 16, 2010

Kenangan Berlalu Part#02

Terdiam aku di sini,
Menikmati bintang2 bercahaya dikala langit kelam
Namun tiada satu yang bercahaya
Menerangi aku ketika malam

Terbayang kisah lama yang tiba penghujungnya
Dan ku terdiam
Tidak tahu apa mahu kata
Tidak tahu berbicara
Hanya pilu tertahan perlahan berharap kembali sesudah pergi

Dan ku hembus nafas…panjang
Mencuba melepas penat sesak nan tidak berkesudahan
Mencuba membuang jauh….kelu yang kian menari tanpa henti
Mencuba melepas senyum dicelah2 lesung pipiku
Tapi hati tidak keruan..tidak dapat tahan
Akan perasaan sedih yang teramat
Dikala kenangan selama menyelubungi aku

Dan aku menatap bulan
Meninggalkan malam untuk ke siang tanpa ucapan selamat tinggal
Yang hilang tanpa bekas-bekas tanpa kesangsian
Yang tergantikan oleh terang2 yang yang menghayutkan

Selamat tinggal teman2..
Ku ingin mengirimkanmu agar maafkan aku
Segala dosa mahupun keterlanjuran tingkah laku
Halalkan segala makan dan minum aku


nukilan pada teman2 yang berada di manjung tidak kira sesiapa yang mengenali diri aku selama hampir 5 tahun di sana.

No comments: