Tuesday, June 9, 2009

menang @ kalah?


kemenangan yang mungkin aku tidak harapkan
cukuplah sekadar perjalanan
buat aku seperti angan-angan
agar usaha aku terus di beri keberkatan
aku tidak pernah rasakan
aku harus perkuatkan iman
agar perjalanan ini dapat aku berjalan
berjalan di garisan permulaan
bertahun aku merencah keabadian
tapi adakah tercapai kepuasan


erti maksud dihurai dengan perjuangan
mencari erti satu kehidupan

semuanya aku tempuh dengan ketabahan
tetapi dikala ini aku rasakan
ada satu yang harus aku perlu kekuatan
aku tidak bisa untuk lawan
takkan ia menjadi alasan
buat aku hilang pedoman


dimula garisan untuk berjalan
mengapa aku tidak keruan
adakah datang satu ujian
buat manusia yang bergelar insan

buat teman2 yang kasihan
tidak tergambar dek ungkapan
hanya mampu terima kasih aku ucapkan
hanya sekadar buat renungan
aku syukur dengan nikmat tuhan
dikala malam aku keseorangan
keseorangan aku atas kekhilafan
umpama hilang satu kenikmatan
dikala aku dapat rasakan
harus bermula di garisan permulaan

4 comments:

Anonymous said...

boleh tlg pahamkan????
hehehhehehe...

fifi
fasa 2G

pelitaminyaktanah said...

xfaham itu indah..
biar ia menjadi misteri..hik..hik..







azzahari
fasa 2G jugak

CADPHOBIA said...

lagi pening....


wak wan
fasa 2g (bukan nama sebenar)
tmn emas2 baru betui

alanamir said...

nukilan aku bila aku rasa
aku hilang sesuatu..
tak boleh nk gambar kan
visual aku..cuma aku hanya
dapat tuliskan apa yang
ada dalam hati ini dan aku salurkan
dalam luahan.
bukan ada kena mengena dengan
kerja..tidak ada tentang sabah..
hanya kehidupan