Wednesday, February 3, 2010

alhamdu lillah: part two

semakin hari semakin singkat bila di kenang 1 mac 2010 ini aku bakal tinggalkan dunia MARA, dunia IKM. kadang-kadang aku rasa seperti seronok umpama kanak2 yang bermain terus menang dalam main tuju botoi. kadang-kadang aku rasa sedih pabila di kenang mahu tinggalkan orang di sekeliling aku umpama kanak2 menangis pabila mahu ikut ibu ayah. nangisnya amat pilu tidak ke tahap meraung macam orang gila.

banyak kenangan aku di sini. tapi aku harus pergi untuk aku keluar dari kepompong ini. aku sudah tekat, jika ada percaturan yang lebih dari Dia yang maha besar, aku harus pergi. pergi membawa diri. bukan aku merajuk, aku seronok bersama teman2 di sini cuma ada sebab tuhan aturkan aku ke sana. aku panjatkan syukur kehadratNYA yang maha esa dan berkat kekasihNYA junjungan besar Nabi Muhammad SAW serta keramah ibu dan hikmah ayah dapat aku rezeki ini.

bila di fikirkan jauh dalam sudut hati ini, inilah di namakan rezeki anak dan rezeki kahwin. alhamdu lillah. tapi dalam nikmat ada bala dan didalam bala ada nikmat. tuhan telah beri sedikit nikmatNYA dan Dia juga tarik sedikit nikmat aku selama 1 tahun 3 bulan ini. aku harus berjauhan sama isteri yang tersayang. jika kini baru 3 minggu, tiap2 minggu aku menyusuri hiqhway lumut-ipoh tapi akan bakal tempuh highway PLUS kangar-ipoh. tetap syukur alhamdu lillah.

setiap karektor perubahan arissa tidak dapat aku rakamkan dan saksikan. cuma dapat SMS dari isteri yang tersayang akan perubahan arissa. antaranya sudah pandai mengutip apa aja yang ada di depan mata terus masuk ke mulut walaupun arissa tidak pandai lagi merangkak cuma pandai meniarap.

pagi tadi, ibunya maklum akan perihal arissa. tahu2 aja apa yang dikata. dari menangis tahu mahu keluar, terus senyum dan ketawa. tidak ada tangis lagi.

3 comments:

Zakee said...

Hidup mmg macam tu la bro.. hang x bleh dapat semua yg hang nak. Tiada yg sempurna dalam dunia ni.. Walau apa pun good luck..

Speedlight tak mo jual ka bro?

alanamir said...

zakee:
terima kasih byk2 atas nasihat hang tu. aku cuba nak buat yang terbaik agar terbit biru jingga di jauh sudut hati atas usaha aku.hehe!
lampu denyar x dapat nak jual bro. ari tu rosak, tapi dah repair kt nikon. rasa tak seronok nk jual pada kwn2 sebab dh pernah rosak. ari tu kwn aku dh bagi duit pun tapi aku bagi balik lepas hantar ke nikon.
nissin pun skrg dh ok bro

Zakee said...

Teman nyer speedlight meragam bro.. tu yg tanya nak jual ke tak..

petang nih teman nak angkat sebijik yg lain la bro.. sok teman nak pi menembak. Teman ingat nak angkat SB600 je.. budget xde.. baru semalam tukar tayar kete 2 bijik dekat 900... pas tu speedlight plak meragam. Tension bro...

Nissin ok ke?