Sunday, July 5, 2009

Architecture Exhibition At KLCC






khamis, 2 Jul 2009, aku,wan (wan-words.blogspot.com), lynn dan hj.al-bakri ke KLCC. macam biasa, naik van ikm. pilot trip kali ini, en.yunus.
permulaannya, bagi aku tidak ada tiket ke pameran ini tapi peluang harus aku rebut untuk mata aku mencari penglihatan buat mencari pengetahuan untuk minda aku. ada juga ilmu yang aku perolehi sepanjang pameran ini. sampai saja di KLCC, harus alas perut dulu. makanan macam biasa. makanan yahudi lah.

wan : lama dah aku tak makan makanan ni sejak kempen boikot israel
aku : takkan jadi kudis di hati yahudi kalau kita berdua makan arini kat mcd.

lynn dengan menu laksa dia. hj dengan nasi kandar dia.

aku : pe barang makan laksa. kat cafe ikm pun ada laksa, mcd takder kat cafe.

ayat gurau aku. kesimpulan, makan kat KLCC memang melantus mahal. aku tak kisah bab makan2 ni. yang penting, kita nikmati betul2 makanan yang rezki tuhan bagi ini.

selesai pameran, bermulalah Tour De MARA. bernanah kepala lutut aku bila naik turun bangunan keretapi ini. dah lama tak pekena perjalanan macam ni. seingat aku, masa di bandung aku pernah alami pengalaman ini. pada khamis lalu setelah 3 tahun..dijavu berlaku lagi.hahaha!

menyesal tak naik taksi ke HQ. tapi takper, semua letih. nasib baik tiada sorang antara kita orang yang terjelir lidah macam anjing yang stim nak dapatkan pe2 barang baik anjing polis nak dapatkan dadah ataupun anjing yang sememangnya lidah terkeluar.

alhamdulilalh, sampai di lumut sekitar 10.20 malam. kepala lutut dah bernanah, meletup2..
esok hari, aku cuti.

2 comments:

CADPHOBIA said...

Alan, mamat yg baju kuning tu hensem jugak yekk..... solo lagi ke? harrr...harr....harrr...

alanamir said...

mamat tu tak silap aku
solo 3 lagi..hahaha!
tapi muka diam macam
gambar dalam
cadphobia jer..