Wednesday, May 13, 2009

lawak dalam peringatan

hati aku terhibur mengenangkan apa yang ditanya oleh aku kepada abg mat (UPP) mengenai soalan yang aku lemparkan kepada beliau.aduh!dalam ketawa aku terasa peringatan yang menyentap fikiran aku supaya kita harus mengingati antara alam yang kita didiami ketika dan mana mungkin alam yang satu lagi yang kita diami kelak.

abg mat : hang dah dapat ka surat yang aku letak ateh meja hang?
aku : dah abg mat, terima kasih banyak2
abg mat : sama2.
aku : abg mat, pelajar kita yang meninggal tu ada 2 orang je kan?
sorang dari STKN (sij.tek.kimpalan) dan sorang lg
STMP (sij.tek.mekanikal pembuatan).
abg mat : a ah, 2 orang ja.
aku : pasai apa depa meninggal?
abg mat : dah sampai umoq...(sambil berjalan)

aku tak puashati dan bertanya dalam jauh kepada beliau sekali lagi

aku : pasai apa depa meninggal?
abg mat : dah cukup umoq, yalah, kalau tak cukup umoq depa hidup lagi
macam student sorang tu, jahit 20 lebih tapi hidup lagi.

dialog aku berhenti saja sambil fikiran aku memfokuskan yang tersirat hingga buat aku rasa sunyi disebalik perjalanan ke pejabat aku walaupun di kiri kanan penuh dengan pelajar.. ada yang memberi salam kepada aku dan ada yang senyum saja setelah berselisih langkah aku ini dengan mereka.

No comments: